Khutbah Jumat Bahasa Sunda Lengkap
18_05
Edit
Khutbah Jumat Bahasa Sunda Lengkap
Berikut blog suhendri22 sajikan contoh Khutbah Jumat Bahasa Sunda Lengkap dengan judul MANUSA MINANGKA KHALIFAH (Manusia selaku Khalifah)
MANUSA MINANGKA KHALIFAH
Hadirin sidang Jum’at anu dimulyakeun ku Allah!
Anu hak dipuji teh ngan Allah, salian ti Allah teu baroga hak
dipuji. Ku Idtuna hayu urang dugikeun pujian urangka Anjeunna.
Anjeunfla raja, pangawaSa, nu pangbeungharna, sagala pangpangna
AnjeUflfla nu mere urang hirup katut kahirupanana. Dibere cai
keur bekeleun nginumna, dibere otak keur ngolah dunya ciptaan
na-Na, amanah-Na, dibere dien atawa agama pikeun patokan hirup,
aturan hirup nu bakal mawa urang kana kabagjaan, jeung sajabana
nu moal kaitung piobaeunana. Kasalametan mugia tumetep ka
Nabi Muhammad saw., ka kulawargafla ka shohabatna, ka ummat
na nepi ka urang sarerea nu aya dina jeu riungan.
Hadirin!
Dina raraga ngurus ieu dunya, Allah teh mere hiji pakakas
ka urang nyaeta otak. Otak bisa dipake pikeun ngurus, ngolah,
ngaramekeun, makieuhkeun ieu dunya. Makieuhkeun ieu dunya
teh minangka parentah Allah. Gawe teh minangka hiji kakuduan.
Dina dua ayat surat Jum’ah, Allah sasauran
“Yeuh jalmalalma nu ariman, upama dicelukan pikeun ngalak
sanakeun shalat dina poe Juma’ah (juma’ahan), prak maraneh
geura paheula-heula kana eling ka Allah. sarta )maraneh kudu
ninggalkeun dagangan (pagawean); kitu laku teh kacida hadena
pikeun maraneh upama maraneh nyaraho.”
Tapi dina ayat saterusna, dina surat eta keneh, Allah sasauran:
“Tuluy upa ma rengse shalat, brai maraneh geura nyalebar
deui di ¡eu bumi, prak geura nyaliar kurnia Allah, sarta sing
loba Inget ka Allah (ulah poho ka Allah), supaya maraneh
mureunang kabagjaan.”
leu teh dina surat Jum’ah surat ka 62 ayat 9—l0.
Hadirin!
Tina leu surat urang bisa nyokot kacindekan yen shalat teh
wajib, sarta kudu buru-buru dilaksanakeun lamun urang geus
ngadenge panggero pikeun juma’ahan, oge pikeun shalat-shalat
sejenisna, urang ulah talangke. Upama urang ngadenge tanggara.
hanta keneh urang kudu datang. Naha urang keur ngetik, keur
ngajar, keur macui, keur dagang, keur di kantor, keur nanggung.
keur olah raga jeung sajabana, lamun tanggara shalat datang. hari
keneti urang gancang ngaiaksana
Juma’ah teh kaasup ibadah mahdhoh ibadah nu langsung
ka Allah. Tapi disatukang eta, Allah marentah deui yen lamu
geus rengse shalat jum’ah urang ulah peleya-peleye ngadon
ngahunjar, gegelehean, miceurian waktu ten puguh; tapi Allah
marentah urang kudu gancang fanntasviruu fil ardhi, brai nyalehar
di leu humi; pikeun naon? nu dagang neruskeun daganganafla, nu
tani neruskeun tanina. nu ngetik neruskeun ngetikna jeung
saterusna. leu teh parentah Allah, lain jijieunan.
Hadirin! hanjakal urang dina lehah jeu teu kelop. Aya nu bun)
buni kana shalat, nohonan panggero Allah pikeun ngalaksanakeUfl
ibadah “nu leu”, tapi leleda naker ngalaksanakeun ibadah nu “hiji
deui”. Loba jelerna anu baroga anggapan yen nohonan parentah
Allah dina Iebah fanntLsyiruu fu ardhi. iniang datang, indit tani
rnah daek indit henteu kajeun. Dunya teh dipinuhan ku nu sejen,
nu digarawe pakpikpek teh nu sejen, nu euweuh kaitanana jeung
Islam. .
Hadirin!
Naon sababna pangna kieu? pangpangfla, sabab urang Islam
can sinkron, can kelop merelekeun ayat. Nganggap yen nu ka
asup ibadah teh ngan anu aya pakuat pakaitna jeung fas’au 1kw
dzikrillaah (gaganCaflgan kana juma’ahan) wungcu1, lebah fann
tasyiruu fi! ardhi-na mall leledana nataku, sabab baroga anggapan
yen digawe mah teu kaasup ibadah. Estu sailena, sahayuna, sa
daekna. Nu pangnyucudna deui, kana inget ka Allah leleda, kana
gawe mah komo, aya deui nu kana gawena enya-enya, soson-soson
dibelaan dug hulu pet nyawa, peuting dijieun beurang. beurang
mali komo deul. ¡eu kabeh kaliru, ngan tangtu di antarana aya nu
pangkaliruna.
Hadirin!
islam teh agama kasaimbangan, teu beurat sabeulah nu ieu
kadinyaan, nu ieu kaakheratan. Dina islam mah boh digawe nu
‘enah sipatna kadunyaan, sacnyana eta teh keur mìar kaakherat
)iy hr ibar:it tempat pepe4akan. tatanduran. Moal kaala
laniw’ teu dipelakan lieqila, Islam nungtut ka uinmatna pi
keiin sosorl-sost in digawe. ngan k t i ngelelempeflg paniatanai
Hadirin
Pikeun urang. supaya bisa digawe nu kaasup kana ugeran
a’za nia, urang kLldu dack maluruh. pagawean kumaha anu dikudu
keun. Lining kudu dak diajar digawe nurutkeun katangtuan
igarna. Lamun urang digawe, neangan rizki, boga pacabakan, nga
zuruna ka jalma-jalma nu api lain kana agama, ka jalma-jalma nu
reu nuuk-miuk kana agania, naha kira-kirana bakal pikumahaeu&
\yeuna aya jalma-jalma nu hayang diajar neangan kahirupan nu
hener-bener dumasar kana katangtuan agama, tapi euweuh nu nga
¡ama, rek kumaha?
Feu saeutik jurnlahna umat Islam nu boga pamadegan kahn.
ngeunaan leu perkara. Bener aya nu nyanghareupan tea mah, tap
saha nu nyanghareupanana, nu ngajarkeunana, jeung saha m
ngurus makieuhkeunana? Naha maranehanana teh dumasar kan
iren tah agama atawa parentah sallan ti agama? Larnun urar
mercayakeun ka nu api lain kana agama, sing percaya yen din
hiji waktu sanggeus manehna mandiri bru di juru bro di pant
ngalayah di tengah imah, maranehanana moal nembongkeun k
citiaanana kana Islam, tapi bakal satia ka nu mere ajaranan
L mun hirup di (laerah kakawasaan komunis, atawa dina kakaw
saan 1s’ama se;en, urang Islam bakal ngajeunkeun umatna dialaj
ekonorni.., k;ihudayaan;ina jeung rupa-rupa elmu panga’ ruhn
ka jalma-jalma liiareun Islam. Naha kira-kjrana maranehanana hak
;iya kasatiaan kana Is1:rìi atawa moal’ I amun urang ayeun iflC
IUfl ekononu. pubtik. budavi diatur ku batur. Lamuun kahuktian
dìnš kanyatsan muai islam nmiti Lemwh aya nu baroga pamadcgan
Litu cta sarua hc icung niaraiìcha,iana sacara teu sadar gens
pip tiuiiJfl miceuflan jaran kia ni smwareh-sawareh.
jbadah teh Lun ungkul perkira ‘ubudivah mtthdioIi tapi
aya oge .mu ?)gr ‘zhdhh ann perlu diperhatikeun ku umat
islam it’ab eta oge mangrupa dawuh Allah jeung conto Rasul
ann kudu dilaksanakeun ku sakumna umat Islam. Ku kituna
urang ulati eleh set ku batur. Sing inget yen ruwet jeung pajeU
jeutna alam dunya teli disahabkeun ku iwrkara ekonomi dicarekel
ku hatur anu tell resepeun kana agama, sabab urang atawa umat
Islam mah ngahogaaii anggapan “urang mati urang ngagarap
.‚
leu bac .
Kukituna khotih umajak hayu urang padapada nengetan
deui sacara leuwth ìntch ayat demi ayat, ,nurhola’ah sing bener
bener, ‘ad:ahur-afl tur tancebkeufl dina kalbu, amalkeun dina
kahirupan sapopOe. Urang kudu tanggap kana sagala perkara anu
wmuwuh dina kahirupan, utah boga anggapan keun bae da geus
aya nu ngagarap.
Demikian contoh Khutbah Jumat Bahasa Sunda Lengkap dengan judul MANUSA MINANGKA KHALIFAH (Manusia selaku Khalifah)
Berikut blog suhendri22 sajikan contoh Khutbah Jumat Bahasa Sunda Lengkap dengan judul MANUSA MINANGKA KHALIFAH (Manusia selaku Khalifah)
MANUSA MINANGKA KHALIFAH
Hadirin sidang Jum’at anu dimulyakeun ku Allah!
Anu hak dipuji teh ngan Allah, salian ti Allah teu baroga hak
dipuji. Ku Idtuna hayu urang dugikeun pujian urangka Anjeunna.
Anjeunfla raja, pangawaSa, nu pangbeungharna, sagala pangpangna
AnjeUflfla nu mere urang hirup katut kahirupanana. Dibere cai
keur bekeleun nginumna, dibere otak keur ngolah dunya ciptaan
na-Na, amanah-Na, dibere dien atawa agama pikeun patokan hirup,
aturan hirup nu bakal mawa urang kana kabagjaan, jeung sajabana
nu moal kaitung piobaeunana. Kasalametan mugia tumetep ka
Nabi Muhammad saw., ka kulawargafla ka shohabatna, ka ummat
na nepi ka urang sarerea nu aya dina jeu riungan.
Hadirin!
Dina raraga ngurus ieu dunya, Allah teh mere hiji pakakas
ka urang nyaeta otak. Otak bisa dipake pikeun ngurus, ngolah,
ngaramekeun, makieuhkeun ieu dunya. Makieuhkeun ieu dunya
teh minangka parentah Allah. Gawe teh minangka hiji kakuduan.
Dina dua ayat surat Jum’ah, Allah sasauran
“Yeuh jalmalalma nu ariman, upama dicelukan pikeun ngalak
sanakeun shalat dina poe Juma’ah (juma’ahan), prak maraneh
geura paheula-heula kana eling ka Allah. sarta )maraneh kudu
ninggalkeun dagangan (pagawean); kitu laku teh kacida hadena
pikeun maraneh upama maraneh nyaraho.”
Tapi dina ayat saterusna, dina surat eta keneh, Allah sasauran:
“Tuluy upa ma rengse shalat, brai maraneh geura nyalebar
deui di ¡eu bumi, prak geura nyaliar kurnia Allah, sarta sing
loba Inget ka Allah (ulah poho ka Allah), supaya maraneh
mureunang kabagjaan.”
leu teh dina surat Jum’ah surat ka 62 ayat 9—l0.
Hadirin!
Tina leu surat urang bisa nyokot kacindekan yen shalat teh
wajib, sarta kudu buru-buru dilaksanakeun lamun urang geus
ngadenge panggero pikeun juma’ahan, oge pikeun shalat-shalat
sejenisna, urang ulah talangke. Upama urang ngadenge tanggara.
hanta keneh urang kudu datang. Naha urang keur ngetik, keur
ngajar, keur macui, keur dagang, keur di kantor, keur nanggung.
keur olah raga jeung sajabana, lamun tanggara shalat datang. hari
keneti urang gancang ngaiaksana
Juma’ah teh kaasup ibadah mahdhoh ibadah nu langsung
ka Allah. Tapi disatukang eta, Allah marentah deui yen lamu
geus rengse shalat jum’ah urang ulah peleya-peleye ngadon
ngahunjar, gegelehean, miceurian waktu ten puguh; tapi Allah
marentah urang kudu gancang fanntasviruu fil ardhi, brai nyalehar
di leu humi; pikeun naon? nu dagang neruskeun daganganafla, nu
tani neruskeun tanina. nu ngetik neruskeun ngetikna jeung
saterusna. leu teh parentah Allah, lain jijieunan.
Hadirin! hanjakal urang dina lehah jeu teu kelop. Aya nu bun)
buni kana shalat, nohonan panggero Allah pikeun ngalaksanakeUfl
ibadah “nu leu”, tapi leleda naker ngalaksanakeun ibadah nu “hiji
deui”. Loba jelerna anu baroga anggapan yen nohonan parentah
Allah dina Iebah fanntLsyiruu fu ardhi. iniang datang, indit tani
rnah daek indit henteu kajeun. Dunya teh dipinuhan ku nu sejen,
nu digarawe pakpikpek teh nu sejen, nu euweuh kaitanana jeung
Islam. .
Hadirin!
Naon sababna pangna kieu? pangpangfla, sabab urang Islam
can sinkron, can kelop merelekeun ayat. Nganggap yen nu ka
asup ibadah teh ngan anu aya pakuat pakaitna jeung fas’au 1kw
dzikrillaah (gaganCaflgan kana juma’ahan) wungcu1, lebah fann
tasyiruu fi! ardhi-na mall leledana nataku, sabab baroga anggapan
yen digawe mah teu kaasup ibadah. Estu sailena, sahayuna, sa
daekna. Nu pangnyucudna deui, kana inget ka Allah leleda, kana
gawe mah komo, aya deui nu kana gawena enya-enya, soson-soson
dibelaan dug hulu pet nyawa, peuting dijieun beurang. beurang
mali komo deul. ¡eu kabeh kaliru, ngan tangtu di antarana aya nu
pangkaliruna.
Hadirin!
islam teh agama kasaimbangan, teu beurat sabeulah nu ieu
kadinyaan, nu ieu kaakheratan. Dina islam mah boh digawe nu
‘enah sipatna kadunyaan, sacnyana eta teh keur mìar kaakherat
)iy hr ibar:it tempat pepe4akan. tatanduran. Moal kaala
laniw’ teu dipelakan lieqila, Islam nungtut ka uinmatna pi
keiin sosorl-sost in digawe. ngan k t i ngelelempeflg paniatanai
Hadirin
Pikeun urang. supaya bisa digawe nu kaasup kana ugeran
a’za nia, urang kLldu dack maluruh. pagawean kumaha anu dikudu
keun. Lining kudu dak diajar digawe nurutkeun katangtuan
igarna. Lamun urang digawe, neangan rizki, boga pacabakan, nga
zuruna ka jalma-jalma nu api lain kana agama, ka jalma-jalma nu
reu nuuk-miuk kana agania, naha kira-kirana bakal pikumahaeu&
\yeuna aya jalma-jalma nu hayang diajar neangan kahirupan nu
hener-bener dumasar kana katangtuan agama, tapi euweuh nu nga
¡ama, rek kumaha?
Feu saeutik jurnlahna umat Islam nu boga pamadegan kahn.
ngeunaan leu perkara. Bener aya nu nyanghareupan tea mah, tap
saha nu nyanghareupanana, nu ngajarkeunana, jeung saha m
ngurus makieuhkeunana? Naha maranehanana teh dumasar kan
iren tah agama atawa parentah sallan ti agama? Larnun urar
mercayakeun ka nu api lain kana agama, sing percaya yen din
hiji waktu sanggeus manehna mandiri bru di juru bro di pant
ngalayah di tengah imah, maranehanana moal nembongkeun k
citiaanana kana Islam, tapi bakal satia ka nu mere ajaranan
L mun hirup di (laerah kakawasaan komunis, atawa dina kakaw
saan 1s’ama se;en, urang Islam bakal ngajeunkeun umatna dialaj
ekonorni.., k;ihudayaan;ina jeung rupa-rupa elmu panga’ ruhn
ka jalma-jalma liiareun Islam. Naha kira-kjrana maranehanana hak
;iya kasatiaan kana Is1:rìi atawa moal’ I amun urang ayeun iflC
IUfl ekononu. pubtik. budavi diatur ku batur. Lamuun kahuktian
dìnš kanyatsan muai islam nmiti Lemwh aya nu baroga pamadcgan
Litu cta sarua hc icung niaraiìcha,iana sacara teu sadar gens
pip tiuiiJfl miceuflan jaran kia ni smwareh-sawareh.
jbadah teh Lun ungkul perkira ‘ubudivah mtthdioIi tapi
aya oge .mu ?)gr ‘zhdhh ann perlu diperhatikeun ku umat
islam it’ab eta oge mangrupa dawuh Allah jeung conto Rasul
ann kudu dilaksanakeun ku sakumna umat Islam. Ku kituna
urang ulati eleh set ku batur. Sing inget yen ruwet jeung pajeU
jeutna alam dunya teli disahabkeun ku iwrkara ekonomi dicarekel
ku hatur anu tell resepeun kana agama, sabab urang atawa umat
Islam mah ngahogaaii anggapan “urang mati urang ngagarap
.‚
leu bac .
Kukituna khotih umajak hayu urang padapada nengetan
deui sacara leuwth ìntch ayat demi ayat, ,nurhola’ah sing bener
bener, ‘ad:ahur-afl tur tancebkeufl dina kalbu, amalkeun dina
kahirupan sapopOe. Urang kudu tanggap kana sagala perkara anu
wmuwuh dina kahirupan, utah boga anggapan keun bae da geus
aya nu ngagarap.
Demikian contoh Khutbah Jumat Bahasa Sunda Lengkap dengan judul MANUSA MINANGKA KHALIFAH (Manusia selaku Khalifah)